Mijn naam is Natascha Steegh-Huijs.
Ik heb 15 jaar, met veel plezier bij Rubicon Jeugdzorg gewerkt als jeugdwerker, groepsleider en werkbegeleider. De meeste jaren als ambulant begeleider van jongeren. Daarnaast geef ik trainingen aan (jeugd)hulpverleners voor VanMontfoort. Voornamelijk de methodiek VertrekTraining en 'Begeleiding van jongeren, werken met een toekomstplan'.
Het werken met jongeren blijf ik interessant en uitdagend vinden.
Ik heb de opleiding SPH afgerond en daarna verdiepende cursussen gedaan, zoals de VertrekTraining, oplossingsgericht werken, Werkbegeleider(post-hbo), Verkorte IAG, Equilibre Coaching bij Terra Natura (nu Equidocoach), traumasensitief werken, Paardenkracht voor pubers en Ponypower voor kids. 
Ik heb een SKJ-registratie. De beroepsgroep voor jeugd-en gezinsprofessional

Met Kadanz breng ik het beste van twee werelden bij elkaar. Kinderen die op een ontspannen manier leren en ervaren, in en door de natuur, bij de dieren.

Kadanz betekent in de paardenwereld: samen in de kracht en de harmonie van de beweging. Je komt in balans als je je eigen kracht, talent, verbinding met jezelf en de ander vindt.

Ik heb zelf een prachtig, statig fries paard gehad. Zij heeft me door haar gedrag op deze weg van het coachen met paarden gebracht. Ze had een uitdagend karakter. Ik leerde vaardigheden om met haar om te gaan en vanuit mijn gevoel te werken. Niet vanuit dwang en controle, maar vanuit respect en samenwerking. Ik leerde zowel mijzelf als mijn paard beter kennen.
Zij gaf erg duidelijk een reactie op mijn gedrag en gevoel. De connectie die je met een dier kunt voelen is bijzonder. Zij zijn zonder oordeel, leven in het moment.

De kudde waar ik mee werk, bestaat uit een fries paard, Wisse, 2 pony's Jamaica en Tieske en een ezel, Amigo. De paarden worden zo natuurlijk mogelijk gehouden, zodat ze ook mentaal en fysiek gezond zijn en voor elkaar kunnen zorgen. Door samen te eten, slapen, spelen en te kroelen.

Ik ben een positief en ondernemend persoon. Ik geloof in verbinding en de kracht van samenwerking. Ieder kind, ieder levend wezen, heeft zijn eigen kwaliteiten. De verbinding en samenwerking met de ouders vind ik daarin belangrijk. Zodat geleerde inzichten en vaardigheden thuis of op school verder kunnen worden opgebouwd en ouders en kinderen samen weer hun ritme en balans kunnen vinden. 
De verbinding en samenwerking die ik met mijn dieren heb, maakt dat ze mij op een veilige manier kunnen ondersteunen in het leerproces van de kinderen en jongeren.